22 September 2008

PiNK KaReR!!~

pink...
arrgghhhh..
arini ada function..pink..
kalo da pink tu takde orang lain nye..
PUTERI UMNO..
aku bangun kul 3 tadik....2 kali anum antar msg..mula2 dia kata masuk keje kul 4.30..pastu masuk kul 4 plak.. adeh... gile ar.. aku ingat nak tido lagik..skali mak aku da panggil suh bangun sbb dia da upah orang tuk tolong kemas2 rumah..so nak taknak terpaksa la bangun...bangun lepak kat ruang tamu..dah duduk2..kakak aku kat luar duk mengecat pintu besi..aku terpandang atas.. mak aiihh..terkejut i.. kipas da kaler merah batu.. terkejut giler...terus aku g mandi..siap suma.. pukul 4 aku gerak g htm..sampai je.. ermm takde orang..pintu tak bukak lagi...aku g jonker. .sbb aku ingat mesti dorang amik barang kan..aku sampai jonker..takde gak...aku g htm balik..takde gak..baru aku nak kuarkan enset..anum ngan kak midah blakang aku..bukak kedai..then start setting table tuk function..pastu masak air..li[at tisu..pastu mak long datang ngan joe jambul..turunkan pinggan mangkuk suma.. pastu setting lagi..dorang setting luar..aku g buat air.. teh o.. ngan air rasmi puteri umno.. sirap bandung soda..da siap air suma..jap lagi tu dorang da sampai..diiringai..malacca big bike...abg2 bermotor berkuasa tinggi..broomm brooomm..ej g salin baju kerje..tukar kasut..sempat gak melarikan se"kole" air bandung tu.. pastu azan pun bunyi..bermula la acara dorang.. dan acara kitaorang...suma duk belonggok kat blakang..makan kuih kegemaranku..'badak berendam' best seyyyy..cukup rasa..manis dan masin.. sedap sangat..pastu kitaorang makan nasik plak.. pastu duk depan tgk acara dorang..siap ada penyampaian cenderahati..sumanye kaler pink..baju pink,tudung pink,air pink,alas meja pink,cenderahati pink,siap ada kasi cat rumah...also in pink! amik ko pink la kaler bilik ko..macam bilik ej haha..pas abis suma..kitaorang pun start la kemas.. kak midah dapat gak cenderahati tu..sbb ada xtra..kak midah dapat 2 beg..zura dapat 1.. kak midah kasi ej 1.. huhuh..ej bukannye nak item kat dalam tu..tapi nak beg tu je..smart gak..tapi orang da kasi amik je la kan..mak long duk bungkus2 lauk xtra.. ej cuci cawan..kak midah cuci pinggan..yang lain setting meja kat luar tuk meniaganye... da siap suma..dorang bukak bola plak..ades.. dengan serta merta penuh...bz jap..pastu jap lagi..hujan plak turun selebat2nye..joe jamal n the geng...abg leman,abg kelana ngan abg asbi yang duk pasang khemah..tu le..tamahak..da dapat function nak meniaga lagi..kan da ujan..tapi best gak..suma duk lepak kat dalam kedai..joe jambul kata.. lepas abis bola da bleh kemas.. bila bola da abis..takde paper yang berlaku..kene tunggu lagik..ada 2 table..group abg bikers tu ngan group chinese yang duk layan cerita madu tiga.. terbahak2 dorang ketawa.. ej lagi best.. duk kidnap buah kurma..hehehe.. ej ni dulu x reti makan kurma..x suka makan kurma..jarang gile makan..tapi skarang..da makan macam2 jenis.. best plak.. jatuh cinta ngan kurma yusoof tayuub.. BAM DATES..KURMA MADU ROTAB.. best giler.. tapi kene buang kulit..baru best.. lepas chinese tu blah...kitaorang pun start kemas... abg bikers tu kata.. "aik dik..kata tutup kul 2.. ni malam jumaat mana bleh tutup awal.." kah3.. ej cakap "esok kitaorang ada kerje ar bang..nak kene packing barang..so arini tutup awal ar.." yerrr... besok kitaorang kene datang umah mak long kul 4 petang..nak kene packing bubur.. cehh..takde cuti ...da 2 minggu tau.. uwaaaagghh... tadi masa abg jamal ada.. dia tanye ej..bila ko pegi blajar.. ej plak tercakap bulan 11.. dia cakap.. "Aaa dah bulan depan ko sambung keje..sampai aku dapat pekerja lain.." ej cakap ..." eeehh takde2.. bulan depan bz.." dia kata.. "takde2.. keje..takde aku x bayar gaji ko separuh.." ceeeeeeeeeeeehhhh mana ci.. main ugut2.. ngek btul laa... tapi pk2 balik..dari duk rumah..bosan gak kan.. tapi nak kene bersyarat..yang paling pentingnye syarat..

1.kalau mintak cuti mesti dapat..
2.nak keje amik order je..takmoh buat air..
3.cuti mesti dapat walaupun ari jumaat sabtu dan ahad..
4.keje kat htm je.. *bleh jumpa orang tu*

tapi ej pun x sure camana..sbb nanti 1 week b4 nak pergi s.a ej da plan ngan apiez nak tgk2 rumah..ermm tah ar.. tgk la camana..tapi kalau keje..ada gak duit kan.. tgk ar camana..pukul 12 kitorang start kemas.. 12.30 da sampai kat rumah.. anak buah ej c shadeq x tido lagik..asik tgk hitz.tv je..hafal lagu suma nak english song..study xmoh plak scor A dalam english.. ej makan..eerkk..makan lagik.. tadi mak long ada bagi lauk..ej makan r.. pastu duk ngadap pc..update blog.. sampai la kul 3.30.. then kunci jam kul 4.30.. tido jap...loceng munyi..ej bangun then ej panaskan kuah.. tuk mak ej ngan anak buah ej makan..dan ej gak..erkk makan lagi.. abis laaaaaaaaaa tembam aku! abis sahur.. ngadap pc lagi..sampai le skarang ni..nak tido la.. esok kalau rajin nak bangun awal nak cat rumah..bila lagi la nak cat.. tidooooooooooooooo...

No comments: