22 September 2008

hYPeR!~

bangun kul 11.30pg... zZZz..bayangkan..tido kul 7.30pagi.. kul 11.30 da bangun..tu pun lepas bilik aku dserbu anak2 buah aku..aku bangun then lepak2 ngan mak aku..pastu tolong dia wat kueh raya..da siap suma aku sambung tido balik... kul 4 baru bangun..adehhh..tatau la kenapa lately ni rasa cam..BOSAN GILER nak pegi keje.. malas yang amatsss nak bangun malas..nak mandi malas..segala2nye malas..nak tak nak terpaksa gak pergi keje.. ermm sebenarnye.. bende ni senang je nak ubat... haks? camana? letak je "orang tu" kat tempat keje.. mesti laju je aku g keje.. hahaha.. ermm so..da siap suma aku pun gerak la g keje..dak anum da sampai..setting mana yang patut..smalam tah pesal tah tetiba bz semacam..tapi takde customer pun.. lols..ermm pukul 6.45 dak abu baru nak masak tuk bukak puasa...arini sesi melodeh.. dia try wat sweet sour.. tapi putih nye.. dah macam kuah radna lak aku tgk.. aku tolong gorengkan ikan jenak ngan tepung jagung.. pastu g buat air.. smalam kitaorang 3 orang minum orange juice.. wakakaak.. pastu suh abu gorengkan nasi goreng ikan masin.. ermm arini 3 orang je bukak puasa..bosan..kedai kitaorang ni..dari awal bulan puasa aritu..tak penah ada orang berbuka melainkan pekerja.. kedai sebelah..sampai x cukup meja -.-... ape le malang nasib kedai kitaorang ni..dan yang peliknye..lepas pukul 9/10 baru ada orang.. regular customer..tapi ada gak yang x penah datang.. ermm arini plak..tema dia.. burger+roti john.. belambak2 order burger.. tu pun lepas aku jadik model duk pose2 buat burger.. haks.. mula2.. 2..pastu 2 lagi.. pastu 4..pastu 2..pastu abis.. pastu suma roti john.. kira bz gak ar smalam..tapi..still boleh handle.. aku ngan anum gilir2 amik order..gilir2 buat air.. gilir2 adap burger.. nasib la kitaorang ni multipurpose worker..kedai lain x pat pekerja cam kitaorang ni..dan satu bende yang dah lama aku prasan..bile time busy camni..kitaorang akan.. jadik HYPERACTIVE.. yerp.. kepenatan yang suam2 kuku ni akan buat kitaorang ni giler.. ketawa tak henti2..buat lawak..sampai ikan dori pun bleh jadik bahan lawak..ketawa..ketawa dan terus ketawa sampai sakit perut..sampai sakit pipi..then tiba2 suma akan muka serius.. "ko ni pesal terkinja2.." hahaha...lawak btul la...pastu pak ngah.. ngan abg leman datang.. pak ngah.. yess pak ngah.. tau ke saper?.. haha..suami mak ngah..mak ngah mak c krol.. haks...aku antar air kat pakngah then aku tanye dia..."ngah ada sini ker?" (aku tanye makngah) ermm dia jawab.."ada.. tadi pergi jonker..dia tgk ko takde..dia ajak datang sini..pakngah cakap tak payah la da malam.." huhu aku senyum jer.. tapi..aku konfius skit.. pakngah cakap dia tu refer kat saper.. mak ngah? atau krol? krol tu anak kedua..dorang panggil ngah gak.. erkk tapi takkan makngah plak yang beria2 nak jumpa aku kan.. hahaks.. ermm pastu aku msg krol.."turun melaka tak habaq ehh".. dia x plak reply.. da tido kot.. lol..ermm malas btul nak kemas.. aku da cuci cawan2.. aku biarkan tak berbilas.. pastu time aku nak bilas.. anum cakap.."kita lepak dulu ar..kang baru kemas" so kitaorang pun duk la lepak dulu..sampai la dapat green light suh kemas..smalam plak cikmat datang..pukul 1/1.30 camtu.. dia da balik rumah ..then datang balik...cikmat tolong abu kemas..aku kat tempat air..anum kat dapur.. siap suma..balik..surf..sampai sahur..n for the 1st time dalam bulan puasa ni..aku sahur makan nasi.. sbb anak buah aku ada.. so aku ngan mak aku yang slalunye kami bersahur dengan nestum jer..smalam makan nasi.. huhuhuhu..pas da sahur..sambung tido balik...

No comments: