01 September 2008

BoOKs..

entry ini ditulis pada 1.9.2008

aritu bangun kul 12 camtu... dapat msg dari jamal..yang aku rasa d send untuk aku ngan anum..dia suh masuk jonker kul 1.. tolong setting barang function...bangun mandi siap2 suma..pastu aku gerak g jonker..sampai je..aku tgk anum blum sampai..mak long ada..dia terkejut kenapa aku masuk awal...pastu jap lagi anum sampai..kitaorang tolong ape yang patut..pastu kitaorang g setting barang function kat stor.. pinggan cawan tray .. dah siap suma.. g depan tolong kak midah potong2 sayur...then anum tolong clearkan pinggan..sbb tadi ramai orang.. sampai tak terbasuh..pukul 5.30 camtu baru kitaorang g gerak ke h.t.m.. sampai je.. orang yang antar peti sejuk untuk aiskrim tu da sampai... memang bodo btul..da nak puasa..sibuk nak jual aiskrim..kitaorang bukak pintu..nak setting table..jamal call anum..dia bising kenapa kitaorang bukak lambat..sedangkan dia da cakap pukul 4 patut bukak..anum malas nak layan..dia diam je.. aku cakap ngan anum.. kalau dia membebel kang.. cakap ngan dia.. "perkerja sini ada 4 orang..bukan 2 orang" ..sepatutnye jamal bleh suruh abu ngan "orang tu" bangun bukak kedai dulu..kenapa mesti nak harapkan kitaorang..suma kerje kitaorang nak buat berat la... tadi masa kitaorang nak gerak g h.t.m..abu baru bangun tido..dia tido kat surau blakang..pukul 5.30 baru bangun..sedangkan dia sepatutnye masuk pukul 3.. kadang2 kitaorang ni malas nak bertekak..tapi makin lama diam..makin menjadi2..penindasan terhadap pekerja..aku ske cara anum handle benda2.. ni.. "BUAT BODO" yarp.. tu la cara paling berkesan..petang tu..dan hari2 selanjutnye.. anum buat bodo je bila dorang bercakap ngan dia.. even bila jamal/joe call..anum x angkat...dorang sms..anum baca then buat tatau..x reply.. sampai jamal cakap ngna kak midah "apasal dia tu? aku call x angkat aku sms tak balas" anum memang camni..perangai dia..pendirian dia..dia x suka..dia xkan cakap..aku pun pernah kene..petang tu aku da siap setting aku duk table luar..baca buku yang aku bli tu...pastu "orang tu" nak g kedai..aku jeritkan.."REMAJA 1" ingatkan dia x dengar..or buat2 tak dengar..pastu dia balik..dia blikan REMAJA.. dia cakap.. upah masukkan lagu.. aritu dia suh aku masukkan lagu kat pendrive dia.. aku xnak ar amik barang free..biar aku kasi free..aku xnak amik free..so aku bayar balik RM5.. aritu tak banyak bende yang jadik..tah..la ke aku lupa..ZzZz abaikan..


Tengah abiskan buku ni


Sharifah Amani ROCKXX!!

No comments: