29 August 2008

SyUKuR aLHaMDuLiLLaH..iDuP LaGi KaMi..

malam tadi..balik je.. aku minum nestum..then niat puasa sunat khamis..tido...

pagi ni..(pagi ke?) aku bangun kul 2petang.. kah3..siap2 suma...pastu aku g tesco..kak midah pesan suh belikan beg.. erm da bli aku g jonker..kak zura ada.. segar bugar dia..mesti sbb jamal da pesan smalam..kah3.. ermm lepak jap..pastu anum sampai..lepak jap..pastu g h.t.m setting suma...siap lepak2.. aku baca buku yang aku bli aritu.. "BUKTI2 TANDA KEKUASAAN ALLAH"..pastu abu sampai..then "orang tu" sampai...kitaorang lepak je..sampai maghrib..bukak puasa..anum pun puasa..dia ganti puasa..arini last..pastu kitaorang lepak lagi tgk movie..scary movie 4..pastu sambung sky high.. pastu akak yang anak kecik dia.."down sindrom" tu datang..dorang slalu datang.. huhu..aku lambai anak dia yang kecik tu..anak dia datang..pastu hulur tangan.. nak salam..pastu siap cium..haha comelnye...pastu.. lepak2.. customer pun masuk..tapi x ramai sangat ar..pukul 1.30 aku start kemas..pastu aku lepak kat blakang sambung baca buku... then aku dengar dorang susun kerusi..aku pun tolong ar susun ..kitaorang pun abis kemas..tutup pintu.. hujan turun....sebelum tu memang da tanda2 nak hujan...kilat memancar2.. pastu sbb takleh balik..aku ajak dorang g makan kat kedai depan tu... kitaorang x penah g situ lagi..."orang tu" xnak..dia nakbalik..dalam hujan dia balik..tinggal aku,abu ngan anum..kitaorang pun lari dalam hujan ar.. lintas.. kitaorang duduk ar kat table yang dekat ngan kaki lima tu..pastu abu kata.. tempias..kitaorang pindah kat yang dekat ngan jalan raya... order suma.. pastu tiba2.. "paaaaaaaaaaaaaanggg" kilat/petir.. dan nak jadikkan cerita..anjung kedai dorang patah..then anjung tu jatuh..terlanggar meja..lagi skit meja tu nak kena kitaorang...ape lagi lintang pukang kitaorang kuar dari anjung tu... nasib kitaorang baik..sbb abu suruh pindah table.. kalau tak tatau ape jadik sbb kitaorang akan duduk betul2 bawah anjung tu..mesti kene hempap...mungkin gak..ni satu petanda.. sbb aku klentong mak aku pasal duit yuran tu -.- angin kuat gile.. hujan lebat..kitaorang pindah duk kat kaki lima..lepas makan.. bayar.. then dalam hujan lari balik g kedai kitaorang.. bukak kedai..lepak kat dalam...duk cerita2..sampai hujan reda skit.. kitaorang pun gerak balik rumah masing2...ingatkan nak terus tido..tapi mata xmoh tido..so aku surf skit..update ape yang patut..da tak larat..aku tido...

pasal kak zura smalam.. aku ingatkan betul2 demam..rupa2nye maklong yang suruh dia balik...dorang kata dia buat hal..bergaduh ngan abg zaini...aku pun malas nak layan..dia ni da parah kemaruk lebih.. lantak dia arr..

No comments: