14 July 2008

Ke"BusY"aN YaNG BaGuS

huhuh.. best! but pain..
Sabtu 5/07/08 *YESH!! entry tertunggak kah3..*
ermm arini pagi aku masuk jonker macam biasa..sampai kak midah ada..ermm angkat barang kat cafe..pastu aku baru potong kulit orange 1 bijik..mak long,pak long ngan abg joe da datang..mak long nampak aku potong kulit orange.. dia kata smalam kak zura da potong banyak..pastu setting pinggan,cawan ngan sudu tuk catering pejabat 12 orang..abg joe pinjam motor aku tah pegi mana lee.. ermm da siap setting suma..duk lepak jap.. arini amy ngan apit x masuk...balik kampung..lepak2 pastu duk berborak ngan mak long ngan kak midah.. bercerita pasal kak zura ngan abg zaini..kitaorang pun da tatau camana nak nasibat..lantak dia r.. bak kata dia sendiri.. "ada laki..ada bini..jaga laki bini masing2..yang ada makwe..pakwe suma jaga sendiri" ermm petang balik tido pastu g jonker balik..lepak2.. pastu pukul 7.30/8.00 camtu abg joe telepon anum dia suh aku pegi jonker sbb abg jiang x datang..ermm anum tanye saper nak pegi..aku cakap aku nak pegi..haha..bosan tul kat cni takde cust.. kat sana arini ada pasar malam.. aku cakap aku tumpang cik ali je pegi sana..x brani bawak motor.. sbb baru aritu motor dak abu kene "kidnap" kang motor aku plak kene..8.30 gerak g jonker ngan cik ali..sampai je.. letak apron letak cap..terus amik order..orang pack..aku tgk meja ada yang kosong..kosong bukan takde orang..orang ada.. air takde..aku amik menu,amik pen ngan kertas.. pastu trus g table yang kosong..aku amik order 3 table skali...xde masa nak patah balik..buang tenaga je... amik order table toursist 1 ngan family 2..berauk sey.. suma cam klam kabut skit..kak zura plak time2 camni baru nak mandi..sengal btul..da siap amik order..air yang senang2 aku wat sendiri je..nak tunggu dia lambat...memang bz ar.. tu pun ada family yang masuk lagi..sampai kerusi xde... ada plak family tu tunggu air lama sangat..last2 dia blah je...x best btul...pastu ada plak table budak2 sebal tu...kecoh btul..order x sampai nak bising2..da cakap berbalas2 tengah on da way..pastu dia cakap2 cam mengutuk orang...orang da reda skit..aku masuk kitchen tolong mak long..ada orang order calamary ngan fish and chip la... chicken chop la.. mak long bz so aku tolong je la.. malas btul.. pukul brp tah abg jiang datang...sebal btul..da siap2 sme..orang still masuk lagi..tapi x pack gile macam sebelumnye la.. so cik ali pun nak blah..aku pun ikut r cik ali blah g hang tuah mall balik..ermm mula2..cam biasa r.. takde orang.. pastu tiba2..secara tiba2 je.. amik ko.. 20-25 bijik motor LC park kat tepi jalan tu..budak2 YAMAHA LC datang minum...air je nak dekat 25-30 order..makan lagik..da settle dorang nye order..dorang blah kitaorang pun start kemas..
Ahad 6/07/08
masuk jonker cam biasa..rutin harian..amik barang dari cafe..pastu lepak2..customer datang skit...pastu kul 3 balik umah tido..lepas 1 jam pegi hang tuah mall plak..tapi arini lain skit..pukul 5.30/6.00 camtu..tah tiba2.. cina2 dari mana tah sesat datang makan..guess what! table full..order je da menakutkan.. haha Nasi Goreng Kampung(10) + Telur Mata (10) + Mee Goreng (?) + Nasi Goreng Pattaya + Nasi Goreng Paprik + Mee Goreng Mamak.. air? macam2 aneka jenis air dorang order..berauk kejap..pastu..yang buat spoil tu..da makan je dorang blah..pastu ada tu..order tak sampai da blah...pastu ada sorang tu..aku rasa dia ni leader/orang penting kot... dia datang mintak bill untuk semua..tapi time tu kitaorang blum siapkan lagi..sbb tgh sibuk siapkan order.. pastu dia cakap.."nanti u da siap kira..u cari i dekat MCA sana" order suma da keluar...yang dah blah punya pun da siap..anum da risau makanan da siap orang takde..aku cakap ngna anum.." jangan susah2..pegi tapau..suma masuk bill..dorang ingat ni kedai dorang ada syer ke.. suka2 order pastu blah.. claim r suma.." da total2.. suma RM 161.10... anum da siap kemaskan area air suma, kitaorang pegi naik MCA.. sengal btul...penat naik tangga..pastu cakap ngan kerani MCA tu..dia kata kene carik sendiri saper..bangkai btul..da r tengah meeting...pastu ada dalam 150-250 orang dalam tu..camana ko nak cam..aku pun ingat2 lupa.. c lan plak tadi sengal..aku suh tanye nama orang yang mintak bill tu, dia kata.."x payah kang naik atas*bangunan MCA* carik dia je la.." skarang tgk.. da susah.. sengal.. ni suma bukan ape.. atas kepala ada batu..pastu anum carik2..dia ingat beberapa muka yang tadi datang makan..so tunjuk2 kat kerani tu.. dia kata.."u sure r?.." anum tanye "apesal?" "itu menteri oooo" "betul la.. tadi dia order teh tarik sama ini mee x mau pedas maa.." haha pastu dia pot pet pot pet.. last2 dia kuarkan duit bayar dulu..nanti pandai2 dia r claim..haha.. arini x de customer sangat blah malam...lepak2 + tengok astro je... hhuhuuh.. da sampai time.. suma kemas pastu balik...

No comments: