06 May 2008

PoStINg TeRTuNda

Bangkai!!!
bodo btul..blog disable pasal spam what the F***.. hampash btul bosan gile aku..asal bukak je takbleh..arrgghh bile la nak betul ni..ni aku tulis kat notepad dulu.. takut terlupa ape nak citer kan.. haks.. masuk air btul.. ermm arini bangun 1.30.. nak masuk keje pukul 2 adehh bangap btul.. mandi siap2 terus pegi keje..blum sempat aku kuar pintu rumah.. mak aku pesan. " msg dak angah tanye c jijah keje bile" adehh aku sebenarnye malas nak masuk campur.. tapi terpaksa..takde kes lain le.. mesti pasal hutang.. c jijah ni pun satu.. macam tak paham2 perangai "mak uda" dia.. jijah ni..housemate kakak aku..yang akhirnye menjadi anak angkat mak aku.. sbb slalu sangat bekunjung kat rumah ni..jijah ni..transeksual..atau kata kasarnye.."fonen" tapi peduli ape kan..janji dia tak kacau orang sudah..tatau le kalau dia kacau laki korang.. ha3..aku sampai je kat tempat keje.. jamal ngan joe ada.. tah apa dia citer..rupa2nye.. lawak btul..padan muka..c joe jambul salah tgk haribulan untuk function 150 orang.. dia sepatutnya 31 aribulan..joe ingatkan 3 aribulan.. gile..lauk suma dah siap.. nasik beriyani,ayam masak merah ngan dalca..haha terus tatau nak buat ape ngan lauk tu..last2 hantar rumah anak yatim je ( tu pun kak midah kata..berbalas2 pk ape nak buat dan bermacam2 idea dikeluarkan last2 maklong kata hantar rumah anak yatim je )..tak best btul shiela takde.. dia kene pegi jonker pasal kak zura cuti arini..sbb mak minah pegi pahang merisik tuk abang kak zura..so kak zura kene jaga anak2 dia ar..ermm kesian plak aku tgk c kimi..haks..takde makna..bagus pun ada gak.. sbb kalau tak dorang ni.. sebal semacam..haizz nak makan ape pun tatau..sbb lauk sayur ngan ayam goreng je..aku pun tak paham ngan dorang ni.. meniaga macam taknak meniaga..btul gak cakap siti sebal.. dorang ni tak brani amik risiko..tapi nak meniaga..ingatkan nak pegi jonker makan.. tapi kak midah kata.. kak midah dari sana.. sama je lauk.. #$#^ &* #!@# last2 aku goreng nasi goreng kampung..lagi best.. kak midah nak gak..so goreng la skali.. makan le kami berdua.. hahaha.. best kot.. sbb aku tgk kak midah mkn sampai abis.. haks.. biasa ar.. masak dengan penuh passion..haks.. aku dulu lepas spm apply diploma in culinary arts..dapat..kat uitm bukit mertajam pulau pinang.. sbb jauh aku taknak.. nak apply kat melaka.. satu satunya yang ada kat..kolej islam melaka..dorang kata facility macam taik.. tu aku x brani..aku suka masak2..tapi goreng2 ar.. aku nak gak blajar wat western ke.. kan.. aku lebih ke goreng2.. apit kata aku goreng sedap..tatau la nak jaga hati ke.. atau memang hakikat..haks.. ermm petang..da tatau nak buat ape.. lepas susun meja aku lap meja.. pastu setting2 air..pastu abu kata..jamal suh tepon abang sha..suruh abg sha terus pegi jonker.. dia masuk sana..abu stay hang tuah mall...berposak nak carik number phone dia.. masing2 tak simpan..phone "orang tu" rosak plak..screen problem.. tepon anum x angkat..tepon kimi x angkat.. tepon kak midah.. dia tatau.. last2 " orang tu" tukar simcard kat phone lagi satu baru dapat..lepas along datang aku terus balik sbb kalau aku tak balik time tu.. alamatnye tak balik le aku.. sbb ari sabtu..biasanye ramai orang.. lagipun anum tak masuk petang ni.. dia kene incharge kat jonker..aku balik rumah takde orang terus aku on pc..dolod lagu james blunt-1973 dengan nidji-jangan lupakan c apek sibuk nak lagu ni..aku masukkan lagu ni 2 dengan amylea-sindarela ngan aliff aziz-sayang sayang.. dak anum nak..tgh aku dolod2 phone bunyi.. "jerry" ape le si masuk air sorang ni nak, dia tanye aku kat mana.. aku cakap kat rumah.. "sial aku kat depan rumah kau..bukak pintu.." bangkai btul aku mana perasan dia datang..dia datang ngan c ayeb..sepupu dia..bila aku tgk muka c ayeb.. terus aku teringat abang c lan.. talib..macam ada iras2 skit..datang buat auk je..aku nak cepat sbb nak g keje balik..aku g mandi.. dia melodeh pc aku..rupa2nye..datang semata2 nak pinjam pc nak tgk video orang shuffle.. kat www.youtube.com maklum le.. aku pun tau.. pc kat x-cybercafe aku tu.. skarang da lembab banyak vavi.. haks..duit nak..kebajikan customer taknak jaga.. tau duit nak masuk je..bodo nye uncle..dia,akak ngan partner dia 2x5 je..nasib anak dia bleh tahan skit..ke"cute"tan nye erkk maksud aku perangainye.. haks..lepas jerry blah.. time tu aku da salin dah..aku pasang cable yang patut..masuk lagu terus blah pegi keje balik.. takut terlambat plak..kang "orang tu" bising.. dia bukan boleh.. gabra semacam..orang ramai start ar dia buat kelam kabut.. pastu nanti suma dia nak salahkan aku..aku sampai.. aku tgk c amy ada..pelik jap..ke aku blur..aku ingat dia x masuk..ermm ada ar customer 2 table..tgk bola.. bangkai btul.. alamatnye tak tgk af le arini..sampai 9.30 baru abis..af da sparuh jalan.. tgk 2 persembahan..c apek bengong tukar ntv7 plak.. deh..AIM lupa...tgk skit..dia tukar channel bola lagi..pergghh panas.. last2 aku masuk dalam.. aku tgk "orang tu" tengah kemas dapur..putih melepak lantai.. tah ape hangin dia.. masuk air kot..dia tarik kipas besar pegi dapur.. nak keringkan..pastu dia diri depan kipas..dia angkat baju..aku terpandang.. sbb aku nak masuk kat kaunter air..dia cakap " pantas..mata menjeling.." haks bangkai btul..aku cakap " ingat aku hadap ke" pastu dia sambung lap..aku diri depan kipas..panas pastu sengaja je dia lap kasut2 aku skali..nak marah kang..lagi berlarutan krisis.. aku tau dia main2 aku malas nak marah2..kalau bleh memang nak cepat2 krisis ni berakhir..aku takbleh tahan.. tersiksa jiwa dan raga..pastu dia da lap2..dia suh aku amikkan air suam..nak marah lagi tu.. dia kata "cepat arr aku da penat ni" sbb aku takleh tgk kan.. aku amikkan jugak..haks..kalau orang lain memang da lama kene carut..ermm takde keje..aku kemas skit2.. sbb da pukul 12 lebih camtu..balik lepak kejap 10 minit camtu.. pastu balik terus..malas btul da ar bau masyam..(panas dowh kat dalam kedai..abis berpeluh2) tak tahan tu yang terus balik..arini ramai mat rempit..sabtu malam minggu..macam2 kerenah ade..kadang2 takut plak balik sorang2..haa. hampir terlupa..haks tadi msg2 ngan khyra pastu suh dia topup kan..haks dapat RM5.. nanti aku bayar balik tau..! aku tgh sengkek tu yang terpaksa mintak kat ko.. nanti da dapat fulus aku ganti balik..dia cakap nak datang bistro esok..ngan kakak angkat dia..tapi esok kitaorang bukak pukul 5..terpaksa batalkan je rancangan....aku sampai rumah..kakak sulong aku ada..dia tido sini..laki dia keje malam..arrghh nak kunci jam besok nak tengok AF..ermm blog still takbleh..penat btul bila la dia nak betulkan..hampesh.. ke aku nak keje buat blog baru..tidaaaaaaaaaaaaaakkk!! bangkai la kalau camni..penat aku type..besok nak kira2..tah ye ke tidak le aku ni..malas btul..tapi kalau lambat kira lambatla gaji.. hampesh btul..kene kira! KIRA!

waktu sekarang - 3:41pagi
tengah minum - takde paper
tengah pakai - t-shirt biru ngan suar tido
tengah dengar - bunyi keyboard,bunyi CPU ngan bunyi kipas
tengah sms dengan? takde saper2 suma da tido..

No comments: