14 September 2008

MuSiM DeMaM KoT

ermm..smalam tido pukul 7.. sbb dok lepak borak2 ngan adeq..(mesti adeq ske sbb nama dia ada kat sini..haks..)..pastu tido..then arini.. pukul 8.30 dah bangun..sbb nak g antar mak aku g hospital besar..sbb arini dia ada medical check up..then aku balik terus telentang....pastu kul 12.30 tersedar... tu pun lepas terdengar nama ku di panggil2.. saper lagik yang duk memekak depan rumah aku ari2 camni..kalau tak lain dan tak bukan.. si JERRY sebal..!! mula2 aku malas nak bangun..tapi memandangkan lama aku tak jumpa dia.. so aku gagahkan diri bangun..lepak ngan dia.. borak2..pastu dia nak brambus... aku pun sambung tido...terlajak sampai kul 3.. mak aku dah balik..baru balik kot..dak angah antar dia... ermm lepak2 tgk tv jap... pastu jamal call..dia kata 4.30 datang htm nak angkat barang.. aku lupa aku da kasi kunci kat abu..aku call dia kata kunci kat mak long.. ermm then aku call anum suh amik kunci..dia kata dia nak amik kak zura lagi.. takut tak sempat.. sbb jamal sampai htm kul 4.45.. so aku malas nak tanye lagi..aku g arr umah mak long amik kunci..aku baru nak gerak dari rumah mak long.. jamal call.. dia kata jap lagi dia sampai htm dia suh kuarkan barang dulu.....ermm then aku gerak g htm..kuarkan barang yang mana patut..pastu jamal datang dia amik barang..then aku tutup pintu siap suma.. aku pun gerak la g jonker... jamal dah keluarkan barang2 suma.. kunci pintu depan plak takde.. call joe jambul..dia kata dia odw.. tunggu jap..pastu dia sampai..dia bising..tah saper tah g block pintu depan tu ngan kete..kuarkan barang suma...pastu anum ngna kak zura sampai..dorang setting blakang..aku setting meja kerusi..pastu mak long suh anum balik sbb anum x sihat lagik..pening..kak midah dah kene demam campak plak..macam2 hal..anum da balik..tinggal aku ngan kak zura je.. setting mana yang patut.. 6.20 along sampai.. then abu sampai..along setting barang burger..abu? buat bodo.. aku pun malas nak cakap banyak..aku g bilik kat blakang.. aku lepak jap... pastu aku g depan jalan2 kat pasar malam..tapi x best sbb takde jual makanan..suma barang2 je.. kalau ada makanan pun.. dikhuatiri tak halal..sbb majoriti..bukan majoriti.. memang takde orang melayu kita yang menianga.. sumanye cina..india 1 kedai je..aku bli ari KIKAPOO..pastu azan pun berkumandang... ermm kitaorang bukak puasa air je.. sbb bz mengemas.. mak long tengah masak apetah.. aku malas btul tatau nak wat ape.. aku g smayang maghrib..siap suma..aku tgk...kak zura ngan along tgh makan.. maklong masakkan kueytiaw kungfu.. ermm abu tah mana tak dia pegi...jonker ada pasar malam pun..customer takde..kurang..pukul 10.30 camtu orang2 UMNO datang... memang kitaorang da dapat information yang dorang akan datang..ermm pukul 12 camtu dorang x gerak2 lagi..bosan btul..nak di jadikan cerita..12.15 camtu.. angin bertiup kencang.. menandakan nak hujan.. kitaorang start kemas cafe.. pastu hujan turun skit..orang2 UMNO pun berambus... kitaorang pun kemas la sepantas kilat.. haks.. ingatkan nak g makan burger ngan along... tapi sbb kan hari nak hujan..kitorang pun terus balik ke kediaman masing2... aku balik..aku tgk lampu dalam rumah menyala lagi.. aku panggil mak aku...dia x tido lagik.. ermm dia bukak pintu depan..aku kunci motor suma..aku baring kat sofa..then mak aku nak tido dia tutupkan lampu...aku tgk tv.. sampai tertido..sedar2 aku tgk jam pukul 3.. aku bangun beralih kat dalam bilik...terus tido sampai sahur..tu pun terlewat skit.. 5.20 baru bangun..tapi x kesah.. sbb kitaoran sahur makan nestum je.. so.. 5 minit da siap sahur.. pastu tido balik..

No comments: