29 September 2008

FuNcTioN d PeRNu

arini aku bangun kul 8 20 antar mak aku g keje..ingatkan aku nak terus mandi siap2 g keje..tapi aku tido balik..kunci jam kul 9.00 sepatutnye..masuk kul 9.00.. tapi 9.20 baru aku bangun..ha3..mandi siap suma.. kul 10.20 gerak..kul 10.40 baru sampai umah mak long..masuk je cam orang tak bersalah..duduk..tolong potong2..siapkan mana yg xbleh potong smalam..macam timun,nenas,tembikai,daging.. ermm da siap suma..lepak umah kak midah..mak long pesan kul 2.30 kene ada umah dia balik..nak kene pegi awal..ermm lepak umah kak midah.. aku lemas btul ngna si sobrie adik kak midah..asal jumpa aku je..panggil aku...asal jumpa je panggil nama aku..siap main acah2.. haha tapi at least ok la kan..daripada mula2 kenal ngan dorang..sobrie x bercakap sangat..ermm pukul 2.00 mandi..tukar baju..suma siap2..macam nak pergi beraya..lawak btul..da siap..gerak g umah mak long..amik barang2 yang nak dbawa..pastu naik kete abg jamal.. aku,anum,azura ngan kak midah.. kitaorang g Masjid Pernu..da sampai kitaorang packing bubur..250 orang.. pastu setting buffe table..potong buah..pastu lepak jap sbb tunggu lori abg rasul antar lauk.. tunggu..tunggu dan tunggu..lambat..sampai hujan renyai2 lauk tak sampai..6.30 baru lauk sampai dah sampai..c joe ngan jamal buat sibuk2..ko buat silap skit.. dia nye bahasakan orang..macam ko pecahkan pinggan 500.. menyampah..meluat..last2 aku larikan diri g jaga buffe table..menyampah btul ar.. nak makan pun xde mood.. berbuka just makan karipap ngan air je.. cik mat tanye..dah makan? aku cakap.. g mati ar ni suma.. malas nak makan..pastu aku blah..c abu duk cakap ape tah ngna aku..aku cakap "korang ni suma boleh buat orang gile.. besok mati tengah jalan tau" memang panas darah aritu...orang2 umno pun bodo bleh tahan..mula2 suruh setting vip table.. bubur je..pastu g smayang maghrib..baru makan nasi..last2..ada yang g amik lauk kat buffe set..da tak sabar agaknye.. lepas dorang abis makan..dengan ketiadaan mood nak makan.. masing2 g kemas dulu..kitaorang basuh pinggan cawan suma..separuh jalan tukar orang..aku ngan kak midah g makan dulu..c azura da kemas meja..sibuk packing lauk...macam2 perangai... da siap cuci suma.. ada moreh plak..makan bubur kacang ngna roti..yer yer orang tu suh setting 15 table..da buat air da setting suma..skali makan kat dalam masjid..orang kampung bawak kuih..tak ke sebal..suh setting pastu x nak makan..pastu kak tina gedik suh antar separuh kat dalam masjid.. antar dalam 8 table..yang lain suma buang..rugi..rugi..nasib bukan kedai aku..balik tu..singgah umah mak long jap..amik barang2 koi..pastu lepak umah kak midah jap..pastu kul 12 balik umah..call dak angah suh amik lauk..haram..pukul 1.30 baru dia datang.. koi terus tido..x larat dah..ngantuk gile..nasib baik jamal da cancel..dia suh aku g jonker kul 9 esok..takde peluang nak tido lebih skit..skali last minit dia kata tak yah..nanti dia pergi ngan cikmat.. selamat!!~

No comments: