24 August 2008

"KiaMaT SuDaH HaMpiR"

sure tergamam baca title kan..huhu.. ermm arini hujan..pagi tadi tido sampai 1.55 petang..pastu on9 surf jap..sampai kul 3.30petang.. ha3..hujan..ape bleh buat..masuk lambat la.. aku msg anum tanye dia kat mana dia tak balas..so aku ingat mesti dia kat jonker..da siap mandi suma..gerak la..dalam hujan yang masih renyai2..aku lalu ikut hang tuah mall..aku pk.. "kalau h.t.mall tak bukak kang..aku terus la g jonker.." aku lalu..kerusi meja da susun..khemah pun dah terpasang..anum ngna abu ada..so aku settlekan mana yang x siap..dah tu kitaorang duduk lepak..pastu aku g antar barang kat jonker.. antar dory fish dengan bread crumb..kak midah tgh duk kat depan..dia demam..dia kata kene benguk..kiri kanan..nak bercakap pun susah..lepak jap..pastu aku g isi minyak motor...anum call "Eh capucino ais tambah ape?" aku dah agak..takde orang lain yang minum air capucino ais petang2 ni..dah sah2 ex-"orang tu" aku balik h.t.m aku nampak kat atas meja tempat abu duduk..ada sepucuk surat.. "manusia kegemaran" then ada nama "orang tu" ada lukisan skit..dan ada ayat2 yang aku rasa sangat berseni..penuh bahasa kiasan..antaranye..."melihat gelagat manusiawi","layaklah menjadi sayap", dan ada satu tu..tak ingat ape..lepak jap..pastu "orang tu" sampai..abu cakap ngan dia ada surat tuk dia..dia pulangkan cd aku..pastu aku tanye dia.."buku?" pastu dia kasi aku.. "KIAMAT SUDAH HAMPIR"..kandungan dia? ape yg akan terjadi..dan bukti2 sains yang menunjukkan hari perhitungan umat manusia telah hampir..aku x baca lagi..sbb aku tengah habiskan baca "HAKIKAT KEHIDUPAN DAN KEMATIAN"..pastu kitaorang g antar barang yang abg joe bawak tadi kat jonker..aku ngan "orang tu" pegi..sepatutnye kitaorang lalu OCBC tapi memandangkan lorong mamak tu bleh masuk lagi..kitaorang masuk arr... kak zura ngan cikmat da g tunggu kat OCBC kesian dorang.."orang tu" amik beras..pastu kitaorang balik h.t.m.. takde cust..sampai kul 8.45 camtu baru ada orang..sbb arini ada bola..kedah lawan ape tah..x silap aku la..pastu tukar plak liverpool lawan ape tah..start tu ada orang masuk...dan arini ada artis/pelakon datang makan kat kedai kitaorang.. huhu...Riduwan Hashim..yang blakon SpaQ tu.. ermm bleh la..x kerek sangat.. ermm da kul 1 camtu.. ada customer order Chicken Chop ngan Fish N Chip..aku tgk anum yang buat..ni mesti sbb malas nak bertekak ngan "orang tu" aku tolong anum skit..pastu tangan aku ada tepung..aku cuci la..kat dalam sinki tu ada isi ayam ngan sotong..dia ada kat sinki yang sebelah..pastu "orang tu" cakap.. "apasal x basuh kat sini..tak nampak ayam.." aku cakap.."biarle..tepung bukannye sabun..aku malas nak basuh kat situ..kang ko marah aku.." pastu dia bengang kot.. dia hempas barang.. aku pegi kat tempat aku..aku basuh tangan..pastu aku masuk toilet aku hempaskan pintu..start dari tu..aku cuci cawan aku hempas2 kan suma.. cawan plastik la..kalau kaca mati pecah...dia lalu..lagi aku hempas..abis cuci..aku duk kat luar..baca buku aku..malas btul nak layan kerenah dia..pastu bila aku selisih jalan ngan dia..nanti dia berdehem buat aku nak ketawa..tapi aku wat bodo je..kadang2 aku palingkan muka..sajer je tau..nak kenekan aku..aku x paham dia ni..memang unpredictable..PELIK! nak balik..kemas..adik kak lela ada..wat semak..dia datang ngan sobrie adik anum..ngan kawan dia..kawan dia tanye ngan adik kak lela..jantina aku ape..lol...aku cakap.."apesal nak ajak main?" kah3.. then terus balik..

No comments: