05 August 2008

EnTRy TeRtiNgGaL

huhuhuh..sowey guys..senyap je this week..bukannye ape..ej bz giler..minggu ni memang bz..memang x larat nak stay up tuk update..balik kerje terus tido..tambahan plak..takut kalau tak cukup tido nanti..demam plak..maklum arr skarang ni musim demam...+ penyakit baru yang melanda melaka skarang ni..ape tah nama dia..chinkuya..tah ape tah..ermm..so ej citer la skit2 ape yang ej buat@ingat minggu lepas ek..

Selasa - 29/7

bangun tido..ekceli mak aku call..suh bangun sbb nak pegi pasar bukit china..tgk enset...ada msg dari anum.. "datang jonker pukul 9..kedai x bukak..kemas kedai" aaarrgghh tensen btul..tapi sebab da janji ngna mak aku nak bawak dia pergi pasar..aku reply ngan anum.."aku masuk lambat skit..ada hal..." pastu aku msg lagi..."da siap ke blum?" sepatutnye msg tu untuk mak aku..tapi aku salah tekan..terhantar kat anum..kah3..anum plak balas.."blum..baru nak gerak.." adoii lawak btul..g amik mak aku..pastu pergi pasar bukit china...pastu mak aku kata nak pegi pasar lama plak..adeh..da la orang nak masuk kerja..tapi sbb aku da cakap aku lambat skit..aku nak bawak jugak la..mak aku plak kata x payah..so antar dia balik..aku g la jonker... jam menunjukkan pukul 9.30pagi time aku sampai tu..aku tgk..x bukak lagi..aku call anum..dia kata on da way..ermm aku g kedai mamak..beli air kacang soya..ngan roti vanilla.. ermm tgh makan..anum ngna kak midah pun sampai...masuk dalam..makan dulu..kak midah belikan aku mee goreng..ngan telur mata..bleh tahan ar..tapi x best sbb dia letak sambal skali..eeee x best btul...lepas da makan suma..kitaorang pun start kemas kedai..aku cuci lantai..anum susun barang..pastu dia kemas warmer..kak midah kemas dapur...gosok jangan tak gosok..sampai kau nampak wajahmu...walaupun xkan nampak buat2 je la nampak..pastu jamal ngan joe jambul datang..dia cakap ape yang perlu kitaoran buat lagi..pastu dia call along sbb dia x sampai2 lagik..ermm..pastu dorang jamal ngan joe nak blah..kak midah cakap.."ni da tengahari ni..makan tengahari jangan lupa.." haha pastu jamal orderkan makanan kat kedai mak bidah..dia suh saper2 g amik karang..aku ngan kak midah g bersihkan freezer ngan peti sejuk..mana takleh pakai suma aku lego kan...aku memang senang je keje..mana xnak/xleh pakai suma aku buang..huhuh pastu along sampai...aku suh dia kuarkan barang kat dalam stor blakang..sbb stor tu nak kena pindah barang2 dia.. thx 2 orang bodo yang kepala batu xnak dengar cakap orang lain..pasal dia kitaorang kene kemas balik..anum try kopek ais kat dalam freezer tu..kan da beku...kitaorang guna la air panas..time tu jamal ngna joe ada..dorang datang balik wat semak...dia nampak kitaorang guna air panas..dia kata mana bleh guna air panas..nanti rosak..macam2 dia komplen..nak je aku carutkan..tapi malas nak layan..jamal cakap.."main2 tu..simbah guna air panas...mana barang tak rosak.." haha pastu thalib ngan "orang tu" sampai..kitaorang suh dorang kemas kat blakang...along?..abg jamal suh dia g amik makanan kat kedai mak bidah..pastu jamal ngan joe jambul..blah..da siap kat depan..c thalib datang kat depan...tangan dia luka..kesian..aku kasi duit suh dia g beli plaster..da siap suma..aku suh anum ngan kak midah...kuarkan beg,jacket,selipar ngan harta benda masing2..pastu aku lap siap suma aku tutup pintu.."orang tu" tah ape angin dia..sebal arini..x henti2 nak nyakan aku..sampai aku nak g toilet pun dia nak ikut..bengong..tapi best..sbb da lama x macam ni..windu giler saat2 camni..walaupun aku je yang rasa sedemikian rupa kan?.. along sampai..kitaorang g makan dulu...kesian tau kitaorang..makan cam pekerja kontrak..nasi,sayur ngan ikan sambal..xbest langsung..aku makan sayur ngan nasi je..ermm nasib tadi kak midah suh kuarkan daging burger..."orang tu" gorengkan huhuhu..kak midah buat air nescafe 1 jag..thalib plak beli air coke..2 bottle.. huhuhu..tapi nak pk pk balik..best gak..makan ramai2..duk bersila..pastu borak2 skit..best la..pas makan..kitaorang kemas dapur plak..c along,thalib ngan "orang tu" settlekan stor.. da siap suma..aku duk kat depan..ngan thalib..dia duk isap rokok..aku mintak skit..huhuh..pastu dia baca buku..aku tido..along,anum ngan "orang tu" da takde air kat rumah agaknye..dorang cuci motor..sebal sungguh..c sebelah datang wat semak..mengganggu dorang ni cuci motor..lepas siap cuci..kitaorang singgah hang tuah mall..turun kan barang..joe jambul..nak suh kemas kat hang tuah mall..kitaorang suma x nak..da siap turun barang..aku ikut kak midah ngan anum balik..lepak kat umah dia..pastu g umah mai..nak amik barang yang aku pesan kat dia tu..lepak jap.."orang tu" tengah repair motor dia ngan c thalib..siap polish suma...xde keje agaknye..pas da dapat barang aku g umah kak midah balik..c umirah temankan aku..pastu kak lela plak lalu..da join kitaorang lepak..sampai maghrib..pastu "orang tu" datang..dia suh anum tanyekan kat uncle kat pasar malam tu..pasal walkie-talkie... pastu aku ngan anum g arr pasar malam..aku memang nak pegi..da lama x pergi kan..best ..tapi pasar malam kampung lapan..banyak cine..x best..jalan2 aku bli...kueytiaw kerang...ayam goreng..char kuey..ngan kebab kukus..aku ingatkan nak beli muntot ayam..skali makcik tu kata da abis..lepak sampai kul 9 kat umah kak midah..balik umah..mandi siap suma..mak aku buat pengat pulut..bestnye...tapi makan ckit je..pastu lepak2 jap.. aku g basuh motor aku..pastu mak aku sound..dia kata "kaki kotor2 jangan masuk bilik air..lagi 1 jangan pandai2 isap rokok.." hahah kantoi...aku isap pun sbb nak abiskan stock je..kecoh btul...lap motor..pastu mandi..surf skit2..pastu tido....

No comments: