15 July 2008

SMK TuN TuaH!!

ahad
arini bangun kul 7.00 pagi.. yer...tido pukul 3.00 banguk kul 7.00.. 4 jam je tido...bangun mandi..pastu siap2..anum msg..dia tanye "da pegi umah mak long ke blum.."aku cakap "blum"...dia cakap "ok..aku g antar midah jap"... aku suh dia tunggu kat jonker..pastu aku pun gerak..sampai jonker..pintu tutup lagi.. blum sampai...aku tunggu..5 minit baru dorang sampai.. kak midah cakap "ape mimpi ko masuk pagi ni.." aku cakap kene pegi umah mak long..pastu kitaorang pun gerak arr....sampai je..masuk tgk2 beehoon suma da siap isi..mami munah ngan mai dah isi..aku masuk je mami munah kata..budak pencetus krisis..budak ada masalah krisis identiti..kah3 aku senyum jer.. kitaorang tolong tutup styrofoam beehoon tu..then letak dalam plastik beg je..pastu tolong ikat air teh o.. pagi 70 bungkus je..senang..da siap suma...abg joe sampai angkat bawak pergi..abg jamal datang tadi dia pesan suh amik barang kat pasar besar..pastu g beli kobis kat mydin..ermm pukul 9 camtu aku ajak anum teman..sbb pastu kitaorang kene pegi jonker bungkus air plak...pegi pasar..amik barang..pastu g mydin..anum g beli..nasib baik anum ada..kalau tak macammana aku nak bawak suma barang..dengan bawang putih..bunga kantan..sawi..kangkung...pastu kobis lagik..sampai jonker..makan dulu..pastu call orang ice.. suh datang antar..kitaorang makan dulu..nasi lemak ngan beehoon..kitaorang yang tadi da makan pun makan lagi..abislaaa batal diet aku..pastu mak long tepon anum..dia pesan suh buat air manis skit...pastu letak air batu lebih..sbb dorang nak makan tengah hari..lepas da bungkus letak dalam plastik..1 plastick 55 bungkus air.. so kitaorang pun bancuh la air manis..pastu duk 4 orang...kak zura isi ais..aku isi air..kakmidah ngna anum ikat..punyala bosan..bayangkan.. 300 bungkus nak kene ikat..abis jari2 aku suma merah sbb air sirap tu...da macam pakai inai dah..da bungkus2.. tinggal 100 bungkus terakhir tu..joe jambul datang.. aku cukup menyampah kalau buat keje dia ada..mesti ada yang tak kena..dia kata apasal isi ais banyak2..mana ais tak abis.. kitaorang da guna 5 bungkus ais..pastu kitaorang cakap la mak long suh buat air manis skit pastu letak ais lebih..pastu dia rasa air tu..pastu dia membebel apasal buat manis..aku cakap ar.. "kitaorang ni da serba salah..tatau nak dengar cakap saper..yang sorang cakap camni..yang sorang cakap macam ni..abg joe cakap le dengan mak long sendiri.." pastu dia membebel lagi..dia cakap..korang tatau rasa..dia ada sini ke.. korang rasa le.. aku malas btul nak layan..suma2 da bengang ngan dia..anum malas nak panjang2..dia dengar kitaorang bertekak dia cakap " ssshhhhhhH" tu je..aku malas nak layan..ada ke patut..air manis melekat camtu..dia letak ais 2 ketul je.. nak mampos ke ape..dia ni jenis..nak buat keje tapi tak kusus..tak betul..bodo bangap bebal suma dia la..x sedar..pastu time nak angkat air masuk van..dia memekak lagi..dia kata apasal letak air banyak2 dalam 1 beg plastik..macamana dia nak angkat kat sana nanti..da satu keje lagi..kene keluarkan separuh..dia ni memang bangkai hidup btul.. da siap suma kitaorang g umah mak long.. sampai je..mami munah cakap.."budak pencetus krisis da balik..dia ni macam PKR..asik2 krisis.." kah3.. aku cakap.."saya tak krisis identiti..orang yang tgk yang krisis.." hahaha.. dia still cakap.."tapi kamu tu yang buat orang krisis..pencetus krisis.."pastu tolong mai ngan thalib tengah isi nasi ngan kuah..bungkus.. 300 jugak..thalib isi nasi..aku isi kuah pastu tutup.. mai susun dalam beg..anum bungkus kuah.. aku memang x paham ngan joe jambul ni..dia slalu nak tunjuk yang dia tu lagi bagus dari suma orang laa aku rasa..dia tgk thalib isi lambat skit..dia wat semak amik nasik tu letak kat bawah..pastu dia isi..da satu keje.. nak membongkok nak amik nasik kat dia..letak kat atas isi kuah pastu pack..memang keje bodo..pastu da buat..buat sekerat jalan..b*b* btul..takde masalah carik masalah..da siap suma..pastu lepak jap..dia kata petang kang aku ngan anum kene pegi smk tun tuah setting pinggan vip..dia kata vip suma perempuan...dia kata pukul 4 makan..pukul 2.30 kitaorang da start bungkus air teh o..aku,mak long,anum ngan "orang tu" siap suma..pastu lepak2 jap.. mami munah tengah jahit langsir,sarung tilam ngan sarung bantal..tadi dia da settle kan pasal alas meja suma..huhuh..mami maya sibuk ngan pasal hantaran..mami maya ni mama hamdan nye bini..dia ni..anak da 4/5 tapi badan cam budak baru abis skolah menengah..solid..perangai dia pun skali imbas aku tgk..bukan calang2..mulut wajib lazer..tgk cara dia cakap da tau..mestinye..kak zura pun cakap dia penah tegur kak zura...mama hamdan gile baik..tadi dia pakai motor aku..aku cakap ar..sajer2 je.. "ehem..pinjam tu tgk2 kan minyak eh.. minyak da abis da tu.." haha dia kata "BERES"....pukul 5 baru joe jambul datang amik kitaorang..pastu dia buatkan kecoh2 dia..sengal..sampai smk tun tuah..kitaorang keluarkan barang2..pastu tanye setting2.. cik ali,abg kelana,abg asbi,abg leman suma da kat sana..tgk orang main bola.. cik ali kene handle karaoke..yang lain2 tu main bola tuk tengkera team alaaa dapat tempat ke3..bosan btul lols.. ermm ada sorang abg tu macam abg leman..anum kata "kembar" kah3.. memang sama..buat lawak..ketawa..adoi pecah prut kat sana...ada orang tengah karaoke..dia jerit buka main kuat lagi.. "EEEWAAAAAA" kah3.. suma pandang dia..da siap setting kitaorang lepak tgk bola..yee aku tgk bola..walaupun kureng suka...da takde bende nak tgk..pastu ada plak 2 orang sebal ni pegi amik air teh tuk vip kat depan aku ngan anum..aku cakap ngan anum g cakap..dia xnak..amik ko..lepak dia amik..sorang2 datang amik..da xleh wat ape..diam je la..aku menyampah btul ngan orang x paham bahasa..dia x puas ati sebab ada beehoon kat situ..dia bleh datang balik amik..kalau ikutkan ati aku da lama kene maki..macam kebulur gile b*b*.. kat rumah dorang bini x masak ke ape..ke makan pasir? pastu ada plak sesi karaoke VIP.. datuk latiff nyanyi..kah3..bukan senang nak dengar.. macam orang baca syair je..klakar btul..sengal..da siap suma kemas skit2..sbb table vip ada orang duduk lagi.. kitaorang ckp ngan joe jambul..arini xyah masuk jonker la sbb da lambat..ada pasar malam..nanti xleh masuk dalam..letak motor takut ilang plak..pastu dia call jamal..tadi mak ngah da tepon jamal cakap hang tuah mall xyah bukak..kah3..ni cakap xyah masuk plak.. hoho memang saja..pastu joe ckp x yah masuk bleh..nak masuk pun bleh.. aku cakap.."masuk x masuk gaji tetap jalan.." pastu anum cakap "baik xyah masuk..tido lagi bagus..dia potong gaji aku..siap dia.." so kitaorang pun xnak masuk laa..baik tido..penat..pagi da le pagi2 da bangun..sampai umah mak long..da sunyi sepi..suma da takde..da balik..kalau x..punyala riuh..ngan anak2 buah mak long..tadi..mami munah ada..mak ngah ada..mami maya ada..mami peah ada..dorang kemas umah mak long sbb lagi 2 minggu je majlis nak diadakan..theme of the day..BROWN..yes coklat..everything akan warna coklat..rumah..langsir..alas meja sarung bantal..tilam..dinding rumah..suma nye coklat..sampai baju kaum keluarga pun coklat..mai baru bli baju..kaler coklat..aku da tempah itam..so xbleh tarik dah.. ahaha..kalau nak pun nanti bli tshirt coklat je..takkan kendarat tengah2 hari buta nak pakai baju melayu plak.. lepak ngan mai kejap..dia tengah kemas bilik dia..pastu settle kan pinggan tadi..pastu balik..nak balik tu..aku nak gerak.."orang tu" tarik motor aku..sengal..3 kali aku nak gerak..3 kali jugakla dia tarik..sebal..tgh2 bawak tu aku tgk meter minyak aku..kat F terlebih lah tu..mama hamdan isi FULL yer.. full... dia pakai kejap je pun dia isi full..sampai rumah..terus baring kat sofa..ingatkan nak tgk jangan lupa lirik..skali da pergi..jangan lupa tido..terus tido..sampai 11.55 tersedar.. aku nak kene pegi jonker amik duit yang guna tadi..RM30 duit aku tu..esok nak kuar xde duit plak....paiseh..sampai je..suma da tutup..kak zura ngan along kat depan..bangkai btul..pastu balik..tido balik...

No comments: