08 June 2008

7-13 Happy...tapi

am i?
baru sampai rumah..habis basah..

Andainya ku pergi
Usah disesali
Kerana ku sangsi
Adakah cinta masih di sini

Andainya kau tahu
Ku mencintaimu
Ku pasti dirimu
Tak akan tega melukaiku

Sampai bila akan begini
Menyimpan rahsia hati
Relakanlah aku pergi
Walau cinta masih di hati
Dan airmata menemani
Langkahku yang semakin tak pasti
Membawa kelukaan ini

Bila sampai waktu nanti
Ku harap kau kan mengerti
Mungkin bahagia atau derita
Takdir ku terima

( ulang 2X hingga akhir )

Tuhan tunjukkanlah
Cahaya kebenaran
Kenangan bersamamu
Kan bersemadi
Untuk selamanya

arini bangun pukul 12.459.00pagi tu pun sebab mak aku call..bukanke arini dia cuti..apasal dia call aku plak..rupa2nye dia da pegi kampung morten..jalan2 rumah kawan dia..dia cakap pukul 1 nanti angkat dia kat rumah mak cik minah lorong 2.. aku cakap ok arr..pastu aku sambung tido...pukul 1.30 dak along sampai..aku dengar bunyi motor dia..aku bangun..aku tgk jam kat depan da 1.30..jam kat tengah rumah pukul 9.00..bangkai btul rupa2nye jam tengah tu dak K.O aku suh along g angkat ibu.. dia pegi..aku on pc..surf2 skit..pastu along ngan ibu balik..dia tanye apsal x angkat dia.."pukul 12.45 tadi aku tepon ko blum bangun2 lagi.." lorr..tadi pagi dia tepon tu da pukul 12.45 tengahari rupanya..mati2 aku ingat pukul 9.00 kah3.. sengal..ermm mak aku bawak balik mee goreng..aku g gosok gg pastu makan..ermm along bawak kek pisang ngan kek lapis dari sarawak..jiran dia balik sarawak aritu..bawakkan buah tangan...cantik sey kek lapis dia..rasa pun not bad..ermm da makan2..pastu aku tgk tv citer Krissh sambungan citer Jadoo.. ingat tak? hitrik roshan ngan pretty zienta tu..yang makhluk asing tu.. huhu best gak citer ni..aku tgk sampai kul 3.. ye.. 3.. da lambat g keje..kah3.. pastu mak cik Jarah..workmate mak aku masa kat Infineon dulu datang..aku tgh polish kuku..ngan suar pendek..aku salam pastu aku g mandi..dia ingatkan aku dak angah..haks.. sengal "mak cik da tak kenal kau ej" ermm siap2 mandi suma..salam mak aku pastu pegi hang tuah mall.. ingatkan nak singgah Shell isi minyak..malas plak.. sampai je aku tgk c apek sorang2..aku tanye mana anum..dia kata anum kat jonker ramai orang..ermm aku setting air skit..pastu aku cakap aku nak pegi jonker jap..aku pesan dia suh tepon "orang tu" datang sbb anum takde..dapur takde orang setting..aku pun g arr jonker..aku sampai je..wah.. bz..riuh rendah dapur..aku tgk kat tengah kedai ada meja panjang sambung..banyak orang..family kot...ermm aku tanye ada duit tukar ke tak..mak long kata ada..tunggu jap..pastu aku amik barang2 untuk hang tuah mall.. duduk jap..tolong skit2.. kak zura x datang lagi..mc..demam..pastu anum masuk dapur..ayat dia..klakar.. "mak long..nak tanye skit..jangan marah eh..kek tu saper punya..nak sikit.." kah3..suma orang gelak.ada orang kasi mak long kek cokelat kecit2..cam cupcake tu..dak along penah buat kek ni..mak long kasi sorang satu rasa..best..macam nak lagi 10 je.. haks.. ermm pastu mak long kasi duit tukar..aku pun gerak g hang tuah mall..arini jalan jam..tadi masa nak pegi keje..kat area pizza hut tu..pack giler.. sampai hang tuah mall c abu ada..aku x ckp sangat ngan dia..aku masuk...setting air lagi skit..pastu "orang tu" sampai..ermm.. abis setting..pak cik yang slalu sapu sampah kat area kitaorang ni..tapau air..aku ingatkan c apek main2..da siap tapaukan..aku g pekan surabaya Ocean.. nak amik phone aku..sampai je.. amoi tu pun da cam aku..dia kata tadi dia tepon aku x angkat..camana la aku nak angkat tepon takde..dia cakap..tepon aku..dia da check software..dah check ribben/ribbon amende tah..tapi takde problem..tinggal lc je tak check..lc tu lcd kot.. dia kata kena tinggalkan sampai air senin..ermm lama gile..mati kutu aku takde phone..aku cakap ngan dia..aku amik dulu phone..ari senin petang aku antar balik..dia kata ok..aku pun ok ar.. pastu yang lelaki tu tanye.."u pakai ini phone makan bateri tak?" aku cakap takde..memang takde..eh takde ke..ada la.. kalau kita on wallpaper yang gerak2..dia cepat skit makan bateri..kalau biasa takde kot.. ermm aku cakap keypad dia je macam senang crack..nak msg kene guna jari..xleh guna kuku..pastu aku cakap paling lewat aku antar ari...pastu dia potong..isnin petang.. aku baru nak cakap selasa..sengal btul..ermm pastu aku balik bistro balik..lepak ngan apek ngan "orang tu" aku banyak diamkan diri..dia tanye pun aku wat cam tak dengar..pastu aku masuk dalam..lepak kat port aku..aku baca Remaja..pastu..aku tertarik kat satu test ni.."Kamu happy@plastik? aku pun amik ar test ni..tulis2..pastu "orang tu" datang..dia nampak aku tulis2..dia kata "jiwang rupanya..." aku cakap.."amende ko..jalan arr" pastu dia cakap ada nasi..dia pelawa makan..aku cakap "taknak..ko makan le.." seboleh2 dia suh makan..dia kata rezeki jangan tolak..amik berkat..aku cakap taknak..tak paham bahasa betul..pastu aku jerit "kepala batu" kejap lagi dia pegi dapur..dia amik pinggan..pastu dia letak kat depan aku.. nasi ngan kurma.. aku cakap "ko x paham bahasa eh.." dia paksa gak makan..aku biarkan je kat situ.. aku sambung test tu..korang penah amik test ni ke.. kat dalam REMAJA 1 Jun cover depan fasha sandha.. page 64.. aku kira2 suma.. nak tau ape jawapan tuk aku?

7-13 Happy...tapi
Kamu sebenarnya sudah berada di landasan yang tepat untuk mengecap kebahagiaan.Namun fikiran kamu sering dihantui dengan perasaan-perasaan yang negatif terutama sekali kamu risaukan pandangan orang lain terhadap kamu.Kamu selalu berfikir ada orang yang tidak suka pada kamu, kurang senang dengan kehadiran kamu dan kamu masih tidak cukup baik untuk mereka. Kamu begitu mementingkan kebahagiaan mereka berbanding dengan kebahagiaan diri sendiri.Perluaskan lingkungan pergaulan kamu supaya rasa percaya diri meningkat sehingga kamu rasa tenang dan selesa biarpun tanpa orang-orang terdekat. Sesekali luahkan apa yang terpendam dalam hati kamu. Percayalah tidak ada salahnya demi untuk mempertingkatkan kualiti kadar kebahagiaan kamu sehingga mencapai 80 peratus

aku baca tu..macam betul je..memang aku camtu..aku slalu pk aper yang orang pk pasal aku..dan aku jugak slalu pk kebahagiaan orang lain..biar orang lain senang..tah la.. mayb betul kata khyra..aku kena cuba yakinkan diri aku sendiri..pegang teguh dengan ape yang aku cakap/buat/azam biar apepun keputusan yang aku amik..aku xleh mengalah..

ermm lepas da buat test tu..mak long call..dia suh tgk ada kailan ke x..kalau ada suh antar kat jonker..aku panggil "orang tu" dia x dengar..last2 aku jerit ar..aku cakap.."ur mum tanye..ada kailan ke tak..kalau ada dia suh antar kat jonker..dia suh apek antar" pastu dia g dapur check2..pastu dia jerit balik..tah ape dia membebel..dia jerit2..konon nak sakat aku..dia kata skarang cakap suma nak jerit..dia cakap2 pastu dia gelak sendiri..sebal..apek balik sini ..dia plak pegi jonker..dia bawak helmet 2.. dia kata "tunang aku da balik sini..nanti aku bawak dia datang sini"..sengal..rupa2nye dia g amik dak amy..ermm pastu customer masuk suma cam bz skit ar..gedebak gedebuk..sampai order suma da kuar... aku g lepak kat blakang sorang2..aku msg ngan khyra..sbb ati aku rasa cam tak sedap je..aku tanye dia betulke ape yang akan aku buat lepas ni...pelikkan..aku x citer lagi amende..da tanye soalan camtu..aku da nekad..aku nak mintak tukar kat jonker..aku nekad..walaupun..kenekadtan aku tu goyah..rapuh..bila2 masa bleh tergugat..kenapa aku nak tukar jonker? sbb aku rasa aku x d perlukan kat cni..x d perlukan "orang tu" mungkin perasaan aku je..tapi aku memang x leh..aku rasa aku d sisihkan..sejak apek masuk keje sini balik..sumanye berubah.."orang tu" da x layan aku cam dulu..dia banyak abiskan masa ngan apek..cerita ape2 pun dengan apek.. yer! satu2 nye masalah aku.. CEMBURU! aku akui..memang aku cemburu..memang aku jeles..aku jeles..sangat jeles.. sampai aku rasa aku patut amik langkah ni..aku nak biar dia rasa bila aku da takde..*macam la dia rasa* aku nak buat dia merana.. *merana ke* aku nak dia sedar macamana rasanye bila aku takde..takde orang dia nak sakat.. sbb bila time apek ada..aku macam x wujud..sumanya apek..mayb dorang serasi..tapi aku rasa..x..apek tu yang ske sangat ngikut muntut orang..mana "orang tu" pegi dia mesti ada..pastu da tugas tu jadik waiter..duk la depan..dia sibuk2 duduk kat dapur..ngadap "orang tu"..tunggu sampai order tu siap..dah banyak kali aku sound..tadi pun aku sound..aku cakap ko g duk depan..amik order.. dia cakap..haa ko jaga blakang..aku tanye ape yang ko jaga kat blakang tu..dia tunjuk fries.."ala stakat fries, "orang tu" x bleh jaga ke..susah sangat ke?" pastu dia buat muka..sbb tu aku malas nak keje kat sini..nak panang muka dia..nak kene layan kerenah dia...aku lagi suka along keje kat sini..dia x macam apek..dia sedar dengan keadaan kat sini..waiter ada 2..so dia akan duk kat depan..bila time amik order pun dia x berkira..dia pegi ngan rela hati.. c apek? kalau boleh dia nak ngadap tv tu 24 jam..walaupun along ngan "orang tu" bleh ngam tapi x la macam apek..asik nak berkepit je..so..aku da amik keputusan aku akan mintak tukar..abg joe pun datang..aku cakap..aku nak mintak tukar..alasan yang aku bagi? "kat area rumah saya tu ada kes curik..saye takut.." pastu dia potong.."oo mak kau tinggal sorang2 eh..ermm " pastu dia angguk2...macam positive je jawapannye..arini starting EURO08..1st game.. kat area kitaorang HUJAN..haks..yes hujan..tapi ada la jugak orang yang datang tengok..aku? aku x layan bola ni..budak2 lain layan ar.. termasuk AMY.. haks..pompuan sengal ni layan bola.. aku g dalam g mop lantai..hujan lecak..abis tanda2...ermm aku lepak kat port aku..layan msg ngan khyra..pastu anum sampai..anum tanye aku " ko nak tukar jonker eh.." aku iyakan je.. pastu "orang tu" datang..dia sakat aku..dia cakap ape tah.. aku cakap ngna dia..takpe la..kacau le..nanti esok dah takde orang nak kacau..da takde orang nak bertekak... suma buat hal masing2..."orang tu datang..dia tanye "kat kedai ni takde orang pakai enset nokia ke?"dia carik charger sebenarnye..pastu aku cakap.."lain kali..tatau tanye..jangan belagak..tu kat belakang machine tu.."pastu dia amik dia pasang..aku sajer je kenekan dia.."da kasitau..terima kasih pun takde.." pastu dia cakap.."orang tau le cakap nak cucuk dulu tgk boleh ke tak.." sengal.. ada je balasan dia..pastu charger tu da on dia cakap.."terima kasih..sbb tunjukkan charger.."lepas tu "orang tu" datang..dia tanye mana tempat pembukak tin..aku pas kat dia..pastu dia bukak...tapi xleh bukak sebab tin tu keras skit..kena 2 orang..bukak..1 pegang 1 pusing..dia senyum2 tgk aku pastu dia berdehem.."ehemm..boleh mintak tolong pegang tak?" haha sengal..aku cakap boleh...pas da bukak tu dia cakap "terima kasih ye..tolong pegangkan..." haha dia buatkan sebal dia.. pastu dia g dapur..aku g depan..ada pinggan kotor..aku antar kat dapur..dia cakap.." ehh terima kasihlaa antarkan pinggan..jemput la duduk..ada nasik ada mee..tambah2.." sengal btul le..aku g port aku..jap lagi dia antar cawan..aku cakap plak "terima kasih ye antarkan cawan balik..susah2 je orang dapur.." pukul.. 2.30 kitaorang start kemas..sbb kalau tak kemas memang pack balik kedai ni... sbb 2.45 ada lagi satu game.. siap kemas suma..da tutup pintu..beg "orang tu" tertinggal kat dalam lagi..haks.. sengal.. anum ajak pegi makan kfc..mula suma on..pastu da nak pegi..hujan plak..lebat..sejuk.. pastu anum tanye jadik x nak pegi.."orang tu" kata dia nak balik..anum tanye kenapa.. "adik ko panggil aku".. c sobrie nak jumpa dia.. ermm last2 x jadik pergi..kitaorang ber4 duduk tunggu hujan reda.. 1 lagu yang bermain kat fikiran aku time ni.."untuk selamanya" nyanyian siti nurhaliza.. sbb ape? sbb arini last aku kat sini..last aku jumpa "orang tu" sbb permohonan aku mintak dtukarkan ke jonker..lulus..biarlah aku undur diri buat sementara..sampai c apek berhenti kerja..dia kata last..16 haribulan..kenapa aku cakap last aku jumpa? sbb aku ada plan baik punya..yang aku rasa akan beri effect lebih kat aku berbanding "orang tu" kecualilaaa "orang tu" rasa benda yang sama...plan aku? aku nak buat macam total lost contact..aku takkan singgah kat hangtuah mall lagi..aku akan terus balik rumah lepas kerje..sbb pagi pukul 10 aku nak masuk kerje..kedua..aku akan cuba elakkan diri dari bertembung dengan dia...kalau dia datang jonker nak amik barang ke..aku akan cuba carik alasan..supaya x bertembung ngan dia..dan andaikata dia msg/call aku..aku xkan jawab...smoga ape yang aku rencanakan ni berjalan dengan lancar..walaupun aku tau aku yang akan merana/terluka atas ape yang aku inginkan ni..tapi untuk kesedaran aku dan dia..biarlah aku redha..hujan lebat gile...lagu tu smakin kuat kat kepala aku...aku msg khyra.." hujan lebat seakan x merelakan perpisahan kami..am i doin da rite choice.." nak tau reply dia ape.. "byk r ko..da memang skarang ni musim hujan..ko da buat keputusan.. itu "jalan" kau..skarang btol atau salah pilihan ko..blakang citer...ble semuanya da berlaku..ko akan dapat jawapan betul atau salah.." dia ni memang ada potensi jadik penghasut paling berjaya kat dunia ni.. bila aku tgk "orang tu" ngan apek duk satu tempat..perasaan meluat aku bertambah2 dan aku rasa aku buat keputusan yang betul..dan atas cadangan khyra jugak..aku redah je hujan tu tinggalkan dorang yang lain..tanpa sebarang ayat aku lafazkan kat "orang tu" cuma kat anum aku cakap dengan perlahan.."beta berangkat dulu la num.." aku redah je trafic light..sejuk menggigil sambil memikirkan ape yang akan berlaku esok.. esok kene bangun kul 9..sbb kul 10 nak g keje..nak kene kunci jam...kepada korang yang baca blog aku ni..doakan supaya hari2 yang bakal aku lalui seminggu ni berjalan dengan lancar..biar hati aku cekal..jangan rapuh dengan pendirian sendiri..jangan kalut dengan dunia aku sendiri..jangan mudah dpengaruhi..dan jangan menyesal dengan keputusan yang aku buat..keputusan yang aku pk2 berulang kali slama 1 bulan 1/2 dan akhirnya..apa yang aku cuba buktikan akan terlaksana esok..amin..

"Sampai bila akan begini
Menyimpan rahsia hati
Relakanlah aku pergi
Walau cinta masih di hati
Dan airmata menemani
Langkahku yang semakin tak pasti
Membawa kelukaan ini"

waktu skarang : 5.26pagi
tengah dengar : titis2 hujan
tengah pakai : tshirt biru + suar pendek
tengah minum : xde paper
tengah sms dengan? tadi khyra...tah mana dia da pegi..pastu chat ngan keyo kat ym...sian dia kene dengar citer aku.. haks.

No comments: