14 June 2008

2 DaYs To Go

arini..masuk 6 hari aku tak jumpa "orang tu"..tapi aku still ok..dan setiap kali hati ni terdetik nak pergi hangtuahmall..setiap kali itu jugak la otak aku desak aku jangan pergi..

arini bangun pukul 9.30..mak aku suh angkat dia..dia kata terlambat sbb smalam makan ubat..ubat tu buat dia mengantuk..ermm aku da balik aku baring kejap..ingatkan..agak2 dalam 15minit camtu..skali? 10.15 baru aku bangun..amik ko..aku bangun aku dengar suara orang berborak ngan mak aku..rupa2nye Kak Sue datang..aku g mandi..siap suma terus jalan..sampai2..suma da sampai..even amy pun da sampai..tapi x nampak paklong ngan kak lela....rupa2nye paklong ikut abg joe pegi melawat orang meninggal...orang kampung morten... ermm x kenal plak saper..kak lela plak x datang...tatau kenapa.. erm tolong ape yang patut..pastu lepak jap..dak amy ngan abu g melepak kat blakang tengok citer Krissh..aku lepak kat depan..ada customer skit.. ermm pastu customer tu mintak brochure Forest's Secret Spa kat atas tu..dak amy da naik tangga..aku plak teruja nak tgk kat atas tu..aku pun naik skali..tangga punya la curam...takut aku..ermm akak spa tu pelawa naik..kitaorang x nak...haks...pastu aku jengah2 kat atas..cantik sey tempat dia..memang seswai d buat spa..dak abu pun sama sibuk naik..tah ape angin dia arini..aku datang kul 11.00 dia da tercegat kat dalam... ermm pastu lepak kat depan..aku ajak kak zura tgk beg...hampesh..beg yang aku berkenan tu takde..bangkai btul..carik2 pun x jumpa..sengal...terbantut niat aku nak beli... ermm lepak lagi...pastu aku ajak amy g beli cendol..tanye dak along nak tumpang tak..dia kasi duit..aku tanye kak zura.. dia kata "nak tumpang...saper ada duit tu tompangkan le akak" adeh..aku da start menyampah ngan alasan nie.. asik2 takde duit..pastu dia cakap tu buat kita rasa serba salah.. nak taknak aku belikan satu...Cendol Pulut 4.. huhu best la cendol nie..ermm lepak2..sampai 3.00 suma g blakang..nak bukak cafe..sbb arini nak balik awal skit..sbb petang da ada pasar malam da susah nak masuk..tapi...cakapje nak bukak cafe..skali suma melepak kat stor tu tgk citer Krissh..da macam panggung wayang..kak midah kat depan settle kan suma... dia pegi blakang kitaorang baru nak bukak pintu..kah3..da abis citer tu..dak abu tido..bukannye dia nak setting barang dia...nak taknak kak midah jugak kene buat..dia jugak yang susun meja....
da siap setting suma..aku balik umah..tido..kul 6.30 baru gerak dari umah g jonker balik... lepak kat depan...ermm aku msg dak angah..nak pinjam kete sbb ari senin ni mayb kitaorang nak g sagil..by our own.. malas nak tunggu abg joe bawak..erm ku msg dia..dia kata "bleh lah" aku msg balik..."boleh ke..boleh blah"..dia kata boleh ler..bila nak amik...aku cakap kene test drive dulu..kah3..da lama aku x bawak..dia kata.. esok dia datang petang..ermm aku cakap nanti aku balik kita test drive.. pastu lepak2 ada customer skit2.. ermm pastu tengah lepak2..ada orang lambai aku...aku x nampak sangat..sampai la dia betul2 ada kat depan aku...kah3..rupa2nye..mat saleh negro smalam tu...dia kata "i want the same drink u make 4 me yesterday..ice tea wif milk..i want u make 4 me bcoz u da 1 choose 4 me" haha..hebat gak penangan air aku eh..tapi aku suh kak zura yang buat..then aku cakap ngan dia.. "she's better than me" huhuh...pastu dia kasi tips 40sen lols..dia x amik duit balance..best btul amik order dia..xde slang sangat..senang ko nak paham ayat dia..huhu ermm..dah nakbalik tu..kitaorang kemas skit2..mak long suh cik mat balik dulu sbb cikmat tak sihat sangat..aku pun cakap cik mat balik dulu kitaorang bleh handle..pastu dak mai plak datang ngan kawan2 dia..hak dia cakap.."hai awak..kat cni plak yer.." haha ermm borak2 ngan mai skit..pastu tiba2 dia mention pasal 30 jun ni bufday "orang tu"..damn it..aku x teringat pun pasal dia sampai la mai mention pasal bufday tu..aku cakap.."suprise ape plak nak buat ni..." pastu cakap ngan dia masa abg zaid kawin nanti..kita pakai baju sedondon eh... aku cakap kaler itam..pastu dia cakap "ok..nanti i pegi tempah songket i.." kah3.. da siap kemas suma..abg jamal datang..dia mintak tolong buatkan confirmation letter tuk kak zura..dia kata abg joe da tulis..dia suh aku pegi hang tuah mall..dia kata nak balik tu singgah jap..adoiiiii..kepala aku duk pusing pk cara camana xnak pegi sana..tapi akhirnya..tuhan macam menyebelahi aku..mungkin betul kata khyra.. "tuhan tentukan jalan setiap hambanya..ini jalan kau.." abg joe datang kat jonker...dia bawak kertas tu skali..aku cakap "thx god!" dak mai dengar..dia pandang aku pastu dia senyum kah3..siap suma kitaorang pun balik...aku surf..pastu tido..x tahan..

No comments: